Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silne poty i osłabienie przy niskim kortyzolu
#1
Od 7 lat leczę się na niedoczynność tarczycy. Z uwagi na to, że od 2 miesięcy bardzo silnie się pocę i jestem osłabiona byłam u mojej endokrynolog, która kazała mi zrobić badania. Oto ich wyniki: TSH 0,767 µlU/ml, FT4 16,38 pmol/l, fosforany nieorganiczne 0,99 mmol/l, wapń całkowity 2,38 mmol/l, kortyzol o 8 rano 31,8 nmol/l, wapń w moczu 9,42 mmol/l, wapń w moczu (DZM) 11,77 mmol/24h.
Miałam też robione usg tarczycy: prawy płat tarczycy o wym. ok. 12x13x45 mm, lewy ok. 10x11x40 mm, cieśń w normie. Miąższ tarczycy o prawidłowej echogeniczności, dość jednorodny, bez wyodrębniających się zmian ogniskowych. Obecności powiększonych węzłów chłonnych szyjnych nie stwierdzam.
Z leków aktualnie biorę euthyrox N 75 rano na czczo, Vigantol 3 krople w obiad i Atoris 20 mg na noc (z uwagi na podwyższony cholesterol).
Niestety moja lekarka jest na miesięcznym urlopie i stąd prośba o interpretację wyników i może jakieś rady – co to może być, co z tym robić?. Niepokoi mnie niski poziom kortyzolu i wspomniane osłabienie wraz z silnymi potami. Wystarczy, że chwilę postoję i już jestem cała zlana potem. Ponadto – też od około 2 miesięcy odczuwam silny ból lewego łokcia. Nadmienię, że mam 55 lat i nadwagę spowodowaną tarczycą, a ciśnienie jest w normie.
Odpowiedz
#2
Jestem w podobnym wieku, u mnie osłabienie i nadmierne pocenie się było związane raczej z menopauzą. Dostałam od mojego ginekologa plastry z hormonami i dolegliwości ustąpiły.
Odpowiedz


[-]
Szybka odpowiedź
Wiadomość
Wpisz tutaj swoją odpowiedź.

Weryfikacja przeciw botom
Zaznacz pole wyboru znajdujące się poniżej. Ten proces pozwala chronić forum przed botami spamującymi.

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Menu