Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rehabilitacja naderwanego przywodziciela uda
#1
Witam. Około 6 miesięcy temu doznałem kontuzji podczas ćwiczeń na siłowni. Wykonując martwy ciąg, poczułem lekki piekący ból w okolicach prawej pachwiny. Nie doznałem żadnej opuchlizny ani zasinienia. Poszedłem z tym problemem do chirurga i po badaniu USG stwierdził, że naderwałem w lekkim stopniu przywodziciel uda.

Generalnie od tamtej pory nie odczuwałem żadnego bólu, tylko uczucie dyskomfortu w okolicy tego mięśnia. Nasilał się on np podczas spacerów +10min, czy po lekcji WF-u. Dodam, że bieganie, skakanie itd. nie sprawia mi problemów, jednak później odczuwam wcześniej wspomniany dyskomfort. Mam tak od samego początku naderwania, z tą różnicą, że teraz ten dyskomfort jest minimalnie mniejszy.

Od momentu stwierdzenia naderwania starałem się oszczędzać nogę (całkowite wyeliminowanie ćwiczeń angażujących mocno nogi w treningu siłowym, bardzo mocne ograniczenie biegania, gier zespołowych itd). Po około trzech miesiącach stwierdziłem, że poprawa jest naprawdę minimalna i udałem się po raz kolejny na USG. Lekarz stwierdził tym razem, że mam "coś podobnego do naderwania, ale w mniejszym stopniu, tak jakby delikatnie naruszona struktura mięśnia". Lekarz to zwykły chirurg, nie fizjoterapeuta, więc zalecił mi po prostu żebym nie trenował nóg na siłowni, nie biegał, nie skakał itd do momentu poprawy. 

Minęło już 6 miesięcy i poprawę mogę uznać za naprawdę minimalną. Próbowałem już grać jednorazowo w nogę oraz zrobić bardzo lekki trening nóg i na drugi dzień czułem ból przywodziciela porównywalny do zakwasów. 

Przejdę więc do sedna - do tej pory nie wykonywałem żadnych zabiegów rehabilitacyjnych tj. rozciąganie, wzmacnianie mięśnia. Przeszukując wczoraj internet, dowiedziałem się, że była to zła opcja i powinienem rehabilitować naderwany mięsień. Jak często oraz jak intensywnie powinienem rehabilitować przywodziciel? Mogę robić to np. codziennie, czy lepszą opcją będzie co drugi dzień? Od jakich ćwiczeń zaczynać, jak progresować? Dodam, że na siłowni mam maszynę przystosowaną do treningu przywodzicieli uda, z możliwością doboru obciążenia. Mogę również zakupić jakiś dodatkowy sprzęt, np. gumy do ćwiczeń, jeśli jest to konieczne. Zależy mi przede wszystkim na jak najszybszym powrocie do treningu nóg na siłowni oraz grania w piłkę nożną.
Odpowiedz
#2
Najlepiej chyba, jakbyś udał się do lekarza rehabilitanta. Z doświadczenia wiem, że on najlepiej oceni jakie ćwiczenia możesz wykonywać a jakie masz sobie odpuścić. Może zleci też jakieś zabiegi na ten mięsień? Na przykład laser albo pole magnetyczne.
Odpowiedz


[-]
Szybka odpowiedź
Wiadomość
Wpisz tutaj swoją odpowiedź.

Weryfikacja przeciw botom
Zaznacz pole wyboru znajdujące się poniżej. Ten proces pozwala chronić forum przed botami spamującymi.

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Menu